august 21, 2007

Tittei..

Heeeei. Lenge siden. Beklager at jeg har vært litt slapp, men du vet.. Sommer og sånn.. Nå er jeg iallefall tilbake i Volda, om bare for et par uker. Volda er som det er, stille og rolig. Folka er fortsatt blide og ivrige, bygda slumrer fortsatt i sitt eget bedagelige tempo. Det er rart å være tilbake. Er det hjemmekjær jeg er blitt, er det derfor jeg kan finne på å savne klissvåte Lundedalen? Nei, det er vakre vene. Det er Linn jeg kan takke for en helt fantastisk sommer, så takk; Takk Linn:)

Så nå er det brått høst, jeg håper litt på en par ukers indian summer men jeg tør ikke tro helt på meg selv, til det har sunmøre regnet i nakken min litt for mange ganger. Men det gjør heller ingenting, om to uker reiser jeg til Nakuru, Kenya. Der skal jeg se på flamingoene danse og speide etter løvene levere. Det blir nok varmt, det blir nok spennende, og det blir nok noe jeg kommer til å huske til jeg blir gammel og dement.

Jeg nevnte sommeren, den var visst våt.. Jeg trenger neppe rippe opp i det, vi har alle hutret litt de siste månedene. Selv kjente jeg vreden fra et klissvått telt ikke bare en, men to ganger. Men sjarmen var der, det kommer jeg aldri til å gi meg på. Jeg fikk grillet, jeg sov på hytter, og heldigvis slapp jeg å bade. Det har vært slappe dager i Skien, jeg har brukt tiden min i svært godt selskap og jeg har spist god mat. Jeg håper kanskje jeg endelig har insett at vær ikke er annet enn nettopp det. Vær. Kanskje jeg endelig kan legge den ballen død. Iallefall til det blir vinter eller til julebrusen er i butikkene.

Nå tusler jeg egentlig rundt i et vakum, jeg skal være i volda et par uker, før jeg altså drar. Jeg sitter apatisk på forelesninger og venter på at tiden skal gå, nei, jeg venter på at tiden skal løpe for pokker. Jeg gidder ikke sitte se på den halte bekymringløst bak meg. Hvorfor går klokka så fort når har du har lagt den igjen hjemme, mens når du sitter under den ved kjøkkenbordet smyger den seg avgårde lik en svær svart snegle?

Vel, det var det for nå. Vi snakkes straks, plutselig har jeg igjen tonnevis av fritid, timer jeg ikke har annet å fylle med en beatforfattere og pesing på Volda stadion. Heia gutta forresten! Om dere gidder kan dere følge den urspennende sesongen for sunmøres primest på www.vti-fotball.no. Om ikke Tottenhams ville lek i Premier League er nok for dere ballkåte.

Heeeeeeeeeeeeeeeeisann...

Ingen kommentarer:

Følgere