mars 12, 2007

Barnehager og Kristin Halvorsen

God kveld.

Forrige uke hadde vi "praksis" her oppe. Vi var i Sollida Barnehage, og sammen med barna lagde vi kulisser til deres oppsetning av det legendariske skuespillet; Hakkebakkeskogen! ( Skjønneru eller!?) Uansett. Jeg digger å jobbe i barnehage, jeg kan ikke se noen bedre jobb enn å leke med barn og høre på deres brilliante betrakninger omkring stort og smått. Uka forsvant på noen få minutter og nå gleder jeg meg som, jepp, et lite barn til å se generalprøva på skuespillet deres. Uka fikk meg også til tenke på noe, og egentlig ble jeg litt forbanna. Nå skal jeg vokte meg vel for å kritisere den sittende regjeringen for mye, for jeg ser inget bedre alternativ, men barnehageløftet til Kristin Halvorsen har vel ikke helt kommet i land? Jeg har ikke mistet troen, jeg skjønte tidlig at et slik løfte ikke var mulig å holde, men måten panikken nå har tatt dronninga fra porsgrunn provoserer meg. Man kan ikke kalle brakker satt opp på noen få timer for barnehager! Her om dagen så jeg faktisk barn som tilbragte dagene sine i en lavo! Det er rett og slett respektløst. Det kan godt være at disse makkverkene av noen bygg er midlertidige, men barndommen er ikke midlertidig, det må da være bedre å ta seg litt god tid, og heller få til skikkelige bygg enn å plassere barna i skur som om de skulle være kasser med gamle klær eller utgåtte vcr-spillere for å slippe unna litt pepper fra presse og opposisjonen. Men bevare meg vel, de gjør jo så godt de kan. Såå, det var dagens politiske perle fra Bård. Kos dere.

Ingen kommentarer:

Følgere