mai 30, 2007

Prozac og skippertak..




Øy!

Det er spente dager for tiden, i hele landet tasser zombier rundt på slitne lesesaler. Du kjenner dem igjen på blodskutte øyne og ihjeltygde negler. Du vet hva jeg snakker om. Eksamensnerver, kaffenarkomani og panisk lesing. Men det som egentlig bekymrer meg mest er mangelen på nerver, jeg vet jeg ikke har lest nok, jeg vet dette kan gå skikkelig på ræva; allikevel ser jeg fem episoder av entourage om dagen og har snart pløyd meg i gjennom alt skolebiblioteket i Volda har å by på av skjønnlitterær tankeflukt. Jeg trenger virkelig et tupp i ræva, noen må snart tre alvoret over hodet mitt.. Men det er da ikke bare skit om dagen, sommeren har kommet og om knappe to uker kommer Ålesund Fotball til Volda Stadion for å få fik. Vi er nemlig klare, det er lenge siden vi tente lunta, nå venter vi bare på å detonere årets cupbombe!

Der har du det! Det er dette dagene mine dreier seg om, litt fotball, litt lesing og uendelige dagdrømmer om sommer, sol og steinkasting på skrikende måker i skjærgården. Sommeren i mitt elskede Grenland er nemlig vakker, den har alt jeg kan be om, kanskje bortsett fra en gigantfestival full av miniskjørt og flørtende blikk beskyttet bak pilotbriller og iskalde sommerøl. Men det er jo det vi har sørlandet til!

Vel, jeg får vel legge nesa tilbake mellom pensumpermene, jeg har heldigvis forstått at det må leses, jeg akter ikke å reise opp til Volda midt i ferien for å ta noen eksamen om igjen. Bank i bordet! Så til alle dere som lider med meg; lykke til! Snart kan dere knekke blyanter og skåle i posteksamensrus! Til alle dere andre, dere som rister på hodet og takker Gud for at dere ikke har noe eksamensbikkje snøftende i nakken; kyss meg i ræva!;)

Ingen kommentarer:

Følgere