mai 11, 2009

Perler til 25 øre.

Jeg har lett latt meg begeistre av alle de små bokhandlene som dukker opp rundt omkring. De har vel vært der hele tiden, men de virker lettere å oppdage nå som det er vår. Akkurat som uteserveringer eller nyvaskede benker. Nesten sånn hvertfall. I alle fall fikk jeg lyst til å reklamere. Helt gratis. Tre pocketbøker du kan skumme deg igjennom, i parken, på do eller hvor det måtte passe.

De koster selvsagt ikke 25 øre, ingenting gjør det lengre. Du får lite for et rødt øre. Hundrelapp så er vi enige. Det er ikke så gæærnt det heller.

Johan Harstad.
- Herfra blir du bare eldre.

Bittesmå fortellinger, nærmest skisser, som treffer som dartpiler i okseøyet.



Per Petterson.
- Aske i munnen, sand i skoa.

Debuten til Per Petterson. Lune og morsomme noveller om seks år gamle Arvid. Jeg synes Per Petterson er en mester. Virkelig.



Alessandro Boffa.
- Du er et dyr Viskovitsj.

Absurde og innimellom hysterisk morsomme fortellinger om blant annet altfor smarte labrotter, morderiske skorpioner om parforhold og griser med blandet forhold til spotlighten. Noe som minner om et mesterverk skrev Stavanger Aftenblad. Enig.

Så. Spander på deg en pocket til hundre spenn, eller la det være. Kom igjen a.

Vi snakkes hvertfall straks!
Bård.

2 kommentarer:

Karoline - www.khfoto.wordpress.com sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Karoline - www.khfoto.wordpress.com sa...

Må sei eg e imponert over skrivinga di, Bård ;) En liten forfatterspire du ? =)

Følgere